Veckans bildgåta (004)
Lars Johansson
2004-12-25 21:49:39 UTC
Ledtråd #2:

Så här ser liftkartan ut:

<Något retuscherad>

"A man can't just sit around."
Lars Johansson

Lars Johansson
2005-01-06 20:28:00 UTC
Ledtråd #3:

Så här såg glaciären ovanför byn ut...

1850:

1966:

"A man can't just sit around."
Lars Johansson

Patrik Törnkvist
2005-01-10 08:03:08 UTC
Post by Lars Johansson
> [...]
| - Vid dammen nedanför texten "Aosta" ligger "Tresekundersbyn".
| - Det vita ungefär mitt i bilden är Alpernas högsta berg.
Om berget något höger om mitt i bild på vänstra sidan av dalen är Mont Blanc
så är byn i nederkant Argentiere, vilket också antyds av länken.

/Patrik
Lars Johansson
2005-01-12 00:09:58 UTC
Halloj!
"Patrik Törnkvist" <***@ericsson.com> skrev i meddelandet news:crtck2$hbn$***@newstree.wise.edt.ericsson.se...

| "Lars Johansson" <***@AltaVista.NET> wrote in message

| Om berget något höger om mitt i bild på vänstra sidan av dalen är Mont Blanc
| så är byn i nederkant Argentiere, vilket också antyds av länken.

Grattis! Ett poäng till dig. Äntligen blev jag av med gåtan:)))

"A man can't just sit around."
Lars Johansson