Bygga egen kanot? [was: gått vilse?]
Jan-Inge Flucht
2004-04-28 05:05:32 UTC
Det är här då? Har alla gått vilse ?
Fredrik Jonson
2004-04-30 16:15:01 UTC
Post by Jan-Inge Flucht
Det är här då? Har alla gått vilse ?
Självklart. Själv glömde jag kompassen. Men blekingeleden är inte så
mycket att gå vilse ifrån, så det gick bra ändå. Kan varmt rekommendera
vindskyddet vid listersjön, 2 mil norr om Ronneby, vi hade en perfekt
solnedgång över sjön.

Jag har förresten en liten tanke om att bygga en ihopvikbar enmanskanot
till sommaren, så om det är nån som har ideer om hur jag ska göra så
är jag tacksam för tips.

Jag tänkte att jag skulle ha en ganska rigid botten, som även skulle
kunna ge ett någorlunda bra glid, kanske glasfiber på frigolitbas,
alternativt plywood? För att sedan göra lite smidigare att frakta vill
jag ha uppfällbara sidor. Dessutom får det inte kosta en förmögenhet.
Vad säger ni, låter det vansinnigt eller helt enkelt ogörbart än? =)

Nå, hur som, någon som har erfarenhet av hemmabyggen, eller bara
funderingar i största allmänhet, det vore kul med lite uppslag.
Fredrik Jonson
Joar Skimten
2004-05-07 18:26:57 UTC
Post by Fredrik Jonson
Jag har förresten en liten tanke om att bygga en ihopvikbar enmanskanot
till sommaren, så om det är nån som har ideer om hur jag ska göra så
är jag tacksam för tips.
Jeg har ingen aning om hur du skal gjöre det, men kanskje du finner noen
tips her:
http://www.instaboat.com/folding-boat.asp

-Joar
Pelle