Tältduk
Lars
2005-11-15 13:15:06 UTC
Någon som syr sina egna tält där ute? Jag skulle behöva få tag i
poluesterduk, typ yttertält och hittar ingen detaljist. Var kan man
köpa sådant? Jag ska IOFS inte sy ett tält men väl ett
lättviktskapell till ett flygplan, så vikten får inte vara mer än
ca 80-100g/m2. Det kommer att gå åt ca 30 m2 också, så priset får
inte vara för högt heller. Det närmaste jag hittat är Hilebergs som
kan tänka sej att sälja en hel rulle av Kerlon1800 men det blir för
dyrt. Alla tips välkomna!
Fredrik Jonson
2005-11-16 16:49:19 UTC
Post by Lars
Någon som syr sina egna tält där ute? Jag skulle behöva få tag i
poluesterduk, typ yttertält och hittar ingen detaljist.
Jag har ett vagt minne av att man kan köpa tyg på löpmeter från
fjällräven. Finns inte i katalogen, men ringer man dit kanske man
kan få besked?

Om du hittar nån bra källa, återkom gärna med info, för jag har
själv några gamla planer på att sy vindskydd. Kunde kanske komma
till skott nu... =)
Fredrik Jonson
Lars
2005-11-22 12:39:38 UTC
Gamla Moskokåtan (numera Tentipi AB, www.tentipi.se) har rip-stop
polyamid HT-62, grön, 62g/m2 för 160:-/meter på 150-bredd. Det är
nog det bästa jag hittat hittills. Fjällräven var ett annat
alternativ, men dom har slutat sälja duk, har bara lagningslappar
numera. Tack för hjälpen alla som svarat, både på swenet och no.