Fugledal mellem Ystad og Sjöbo
s***@gmail.com
2005-01-14 16:18:22 UTC
Hej i gruppen,

jeg håber, I har lyst til at hjælpe en dansker med et problem (og
dansk ikke er noget problem). Hvis mit spørgsmål er stillet et
forkert sted, så beklager jeg og håber, I kan sende mig til et bedre
sted.

På en rejse fra Bornholm til Sverige, da jeg var ganske lille,
besøgte vi en dal i sydlige Sverige, hvor mange mennesker kom forbi,
fordi det var særligt godt at kigge på fugle på træk i denne dal.
Men vi kan ikke huske, hvad denne dal hed, og hvor den lå.

Mulige ledetråde:
- Det var nord for Ystad, sandsynligvis nordøst, dvs. en afstikker mod
øst, når man var på vej til Sjöbo
- formodentlig cirka 3 kvarters kørsel uden for Ystad
- det er muligt, dalen hed 'Ravnedal' eller noget i den stil, men det
er ikke sikkert

Er der nogen, der har et godt bud på, hvad denne dal hed?

Derudover er jeg også interesseret, hvis der er nogen, der kender et
sted på nettet, hvor man kan se landkort over Sverige.
--
mvh

Thomas S
Thomas S
2005-01-14 17:18:28 UTC
Jeg har fundet svaret, tror jeg. Det må være Fyledalen. Undskyld
ulejligheden.
--
mvh

Thomas S